Menu Sluiten

Geachte bezoeker/deelnemer,

Fijn dat u bij ons een webinar, workshop of dienst wenst te gaan afnemen. We verheugen ons erop en zullen er alles aan doen om uw ervaring goed te laten verlopen. Daar kunt u van uit gaan. We verzorgen onze diensten met veel aandacht en plezier en willen deelnemers waarde meegeven. U kunt dan ook veilig een transactie via dit systeem doen. Mocht een activiteit niet doorgaan, zult u een alternatief worden geboden of wij maken het bedrag weer aan u over. Mocht u plots niet kunnen, ook dan vinden we vast een mogelijkheid u alsnog iets aan te bieden. U kunt wel een vervangende deelnemer voor deelname aanmelden. Kortom, wees welkom, en wij zien u graag op een van onze activiteiten. 

Onderstaand treft u de algemene voorwaarden aan die op al onze aanbiedingen van toepassing zijn. 

Nuconsult.nl gevestigd te Middelburg, tevens handelend onder de volgende handelsnamen:

  • Helderstarten.nl
  • Helderfocus.nl
  • Dedriesleutelvragen.nl
  • Nuconsult.nl
  • Opdegolf.nl

Statutaire naam: Emmeraad Management B.V. (Kvknr 37082289) , hierna te noemen opdrachtnemer. Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke afwijking luiden onze algemene voorwaarden als volgt:

Artikel 1: Algemene bepalingen 
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen en overeenkomsten.
1.2 In deze voorwaarden wordt onder aangeboden ‘programma’ verstaan alle door opdrachtnemer te organiseren open workshops, webinars, trainingen, coaching sessies, mediation, advies, masterclasses, administratieve services en vergelijkbare activiteiten;
1.3 In deze voorwaarden wordt onder ‘deelnemer’ verstaan: een natuurlijk persoon die op grond van een met opdrachtnemer gesloten overeenkomst deel zal nemen aan een aangeboden programma of dienst;
1.4 In deze voorwaarden wordt onder ‘opdrachtgever’ verstaan: iedere natuurlijke dan wel rechtspersoon die een overeenkomst met ‘opdrachtnemer’ is aangegaan krachtens welke een deelnemer gerechtigd is deel te nemen aan een programma of dienst;
1.5 In deze voorwaarden wordt onder ‘overige diensten’ verstaan, alle door opdrachtnemer aangeboden diensten zoals coaching, mediation, advies en administratieve services.
1.5 In deze voorwaarden wordt onder ‘annulering’ verstaan: eenzijdige opzegging van de overeenkomst door hetzij opdrachtgever, hetzij opdrachtnemer;
1.6 Deze voorwaarden worden door de wederpartij aanvaard door het vragen van offerte of informatie, het schriftelijk of telefonisch aanmelden van deelnemers aan een aangeboden programma of dienst, het sluiten van overeenkomsten of anderszins werkzaamheden door ons te laten verrichten.
1.7 Deze voorwaarden prevaleren boven de eventuele algemene voorwaarden van de wederpartij.

Artikel 2 Aanbiedingen en totstandkoming van de overeenkomst
2.1 Alle door ons gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij hierna anders is aangegeven.
2.2 Aanvaarding van een aanbieding geschiedt door online inschrijving op onze website door u bij ons. Aanvaarding kan eveneens per e-mail geschieden. Aanvaarding van een aanbieding brengt voor u met zich mee dat u de aanbieding en de daaruit voortvloeiende (betalings- of andersoortige) verplichtingen accepteert en u derhalve ook gehouden bent deze verplichtingen na te komen. Wij zullen vervolgens een orderbevestiging – eventueel in de vorm van een factuur – aan u verzenden;
2.3 Wij behouden ons het recht voor om opdrachten zonder opgave van redenen te weigeren.

Artikel 3 Prijzen
De opgegeven prijzen zijn in Euro, exclusief 21% BTW en dienen inclusief BTW te worden betaald, tenzij anders aangegeven.

Artikel 4 Facturering en betaling
4.1 Facturen zullen worden verzonden naar het door u opgegeven e-mailfactuuradres.
4.2 Tenzij anders overeengekomen, dienen facturen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan, zonder beroep op verrekening of korting. Tenzij anders overeengekomen, wordt direct na acceptatie van onze aanbieding het gehele bedrag gefactureerd. Aankopen via de website dienen te worden betaald per directe betaling via het betaalplatvorm zoals op onze websites actief;
4.3 Bij overschrijding van enig in de voorwaarde voorgeschreven c.q. afzonderlijk overeengekomen betalingstermijn bent u zonder nadere ingebrekestelling direct van rechtswege in verzuim. Wij zijn in dat geval bevoegd om zonder nadere ingebrekestelling tot incasso over te gaan. Aan u zal in dat geval over de verschuldigde som een vertragingsrente in rekening worden gebracht op basis van 1,0% per maand.
4.4 Naast de hoofdsom en de vertragingsrente bent u alle kosten verschuldigd, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, die door ons ter inning van onze vordering alsook ten behoeve van de bewaring van onze rechten worden gemaakt. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 90, vermeerderd met de verschuldigde BTW.
4.5 Onverminderd het bovenstaande zijn wij in geval van niet of niet-tijdige betaling dan wel niet of niet-behoorlijke nakoming van enige op u rustende verplichting gerechtigd zonder voorafgaande ingebrekestelling verdere leveranties te staken c.q. de nakoming van onze verplichtingen op te schorten, onverminderd ons recht op vergoeding van alle directe, indirecte en gevolgschade, inclusief gederfde winst en onverminderd alle andere ons wettelijk toekomende rechten.

Artikel 5 Reclames
5.1 Klachten over de aan u geleverde zaken en/of diensten dienen binnen uiterlijk 8 dagen na levering schriftelijk gemotiveerd aan ons te worden meegedeeld, bij gebreke waarvan u geacht wordt akkoord te zijn gegaan met het geleverde en afstand te hebben gedaan van alle rechten en bevoegdheden die u op grond van de wet en/of overeenkomst ten dienste staan.
5.2 Het indienen van een klacht laat de nakoming van de betalingsverplichtingen onverlet.

Artikel 6: Verplichtingen onzerzijds
6.1. Wij zullen onze diensten naar beste weten en met in acht name van de redelijkheid en billijkheid uitvoeren.

Artikel 7: Overmacht (niet toerekenbare tekortkoming der nakoming)
7.1. In geval van overmacht zijn wij gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel de overeenkomst definitief te ontbinden. Met de opdrachtgever zal hiertoe overleg gepleegd worden.
7.2. Onder overmacht wordt in ieder geval begrepen:-werkstaking;-bovenmatig ziekteverzuim van ons personeel;-elke calamiteit welke ertoe leidt dat wij niet tijdig de plaats waar de cursus gegeven moet worden kunnen bereiken;-overheidsmaatregelen die indirect invloed op de uitvoering van de overeenkomst hebben; -tekortkoming in de nakoming van onze leveranciers;-alsmede iedere tekortkoming in de nakoming onzerzijds welke niet te wijten is aan onze schuld en nog krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvatting ten laste van ons behoort te komen één en ander behoudens opzet/grove schuld onzerzijds.
7.3. Indien de programmaleider verhinderd is hebben wij het recht om een vervangende leider in te zetten. Mocht het niet mogelijk zijn om een vervangende programmaleider in te zetten, dan zal in onderling overleg een nieuwe datum voor het te houden aangeboden programma vastgesteld worden.
7.4. Voor dat deel van de overeenkomst dat door ons is uitgevoerd zijn wij pro-rato gerechtigd betaling te vorderen.

Artikel 8: Aansprakelijkheid
8.1 De organisatie en uitvoering van onze aangeboden programma’s en diensten alsmede het opstellen van het te gebruiken materiaal, geschieden naar beste vermogen van opdrachtnemer. Wij kunnen echter niet instaan voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden in het materiaal of tijdens het programma genoemd. Wij aanvaarden uit dien hoofde geen enkele aansprakelijkheid.
8.2 Deelname aan een aangeboden programma of dienst is voor eigen risico van de deelnemer en opdrachtgever, Opdrachtnemer aanvaardt derhalve geen enkele aansprakelijkheid voor tijdens het aangeboden programma of dienst ontstane verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen van de deelnemer(s) respectievelijk opdrachtgever, alsmede voor tijdens het aangeboden programma of dienst opgelopen persoonlijk letsel van de deelnemer(s). 
8.3 Het handelen door opdrachtgever dan wel de deelnemer naar aanleiding van de (inhoud van) het programma of dienst alsmede het cursusmateriaal, geschiedt geheel voor risico van de opdrachtgever en de deelnemer(s). Opdrachtnemer is jegens de opdrachtgever en de deelnemer(s), behoudens opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, direct of indirect, welke voor de opdrachtgever respectievelijk de deelnemer(s) voortvloeit uit het handelen naar aanleiding van (de inhoud van) de aangeboden programma of dienst dan wel het cursusmateriaal. 
8.4 Mocht, met inachtneming van hetgeen in het voorgaande lid van dit artikel bepaald, blijken dat de ontstane schade en/of enig nadeel voor rekening van opdrachtnemer dienen/dient te komen, dan zal de totale aansprakelijkheid van opdrachtnemer in geen geval hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de, bij de totstandkoming van de overeenkomst, overeengekomen prijs. 
8.5 Ook voor eventuele gevolgschade is opdrachtnemer nimmer aansprakelijk.
8.6 De bewijslast met betrekking tot enige beweerdelijke aansprakelijkheid van opdrachtnemer berust op de opdrachtgever, welke door deze wordt aanvaard.

Artikel 9: Auteursrecht
Wij behouden ons het auteursrecht voor op de verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, schetsen, lesmateriaal en offertes. Deze stukken blijven ons eigendom en mogen zonder onze uitdrukkelijke toestemming niet worden gekopieerd, aan derden getoond, of op enige andere wijze gebruikt worden. Online te volgen activiteiten zijn ook enkel voor de opgegeven deelnemer bestemd. Ook indien gebruikt materiaal onder auteursrecht van de programmaleider valt of andere betrokkenen bij het aanbod, dan treden wij op als ware wij de rechthebbende en geldt dat opdrachtgever en deelnemer gehouden zijn de auteursrechten te respecteren en zoals omschreven in dit artikel het vermeerderen, gebruiken op commerciële wijze of aan derden vertonen, achterwege te laten, tenzij uitdrukkelijk daarvoor toestemming is gegeven door opdrachtnemer of een rechthebbend programmaleider.

Artikel 10 Ontbinding
10.1 Indien u in staat van faillissement wordt verklaard, tot boedelafstand overgaat, een verzoek tot surséance van betaling indient dan wel beslag op het geheel of gedeelte van uw eigendommen wordt gelegd;- (bij een natuurlijk persoon) komt te overlijden of onder curatele wordt gesteld;- uit kracht van de wet of overeenkomst op u rustende verplichtingen niet dan wel niet behoorlijk nakomt;- een factuurbedrag of een gedeelte daarvan binnen de daarvoor gestelde termijn niet heeft voldaan dan wel niet voldoet aan ons verzoek tot vooruitbetaling, contante betaling dan wel zekerheid voor de betaling op grond van artikel 4.6 van deze Algemene voorwaarden;- overgaat tot staking of overdracht van uw bedrijf of een belangrijk gedeelte daarvan, daaronder begrepen de inbreng van uw bedrijf in een op te richten of reeds bestaande vennootschap, dan wel overgaat tot wijziging in de doelstelling van uw bedrijf, heeft opdrachtnemer door het enkele plaatsgrijpen van een of meerdere van deze omstandigheden het recht, de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat enige rechtelijke tussenkomst of ingebrekestelling is vereist, alsmede het recht enig bedrag verschuldigd door u uit hoofde van de met u gesloten overeenkomst terstond en zonder dat enige waarschuwing of ingebrekestelling nodig is in zijn geheel op te eisen, onverminderd ons recht op vergoeding van alle directe, indirecte en gevolgschade, inclusief gederfde winst en onverminderd alle andere ons toekomende wettelijke rechten.
10.2 Indien opdrachtnemer ook na een daartoe strekkende schriftelijke aanmaning onze verplichtingen niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomen, kan opdrachtgever de betrokken overeenkomst voor het gebrekkige gedeelte ontbinden, zonder echter aanspraak te kunnen maken op vergoeding van schade, onverminderd de toepasselijkheid van de in deze voorwaarden opgenomen bedingen omtrent het eigendomsvoorbehoud.

Artikel 11 Annulering algemeen
Annulering van een met ons gesloten overeenkomst is niet mogelijk, tenzij in deze algemene voorwaarden of in de overeenkomst zelf uitdrukkelijk anders bepaald, of tussen partijen nader schriftelijk overeengekomen.

Artikel 12: Uitvoering overeenkomst
13.1 Opdrachtnemer zal de met de opdrachtgever gesloten overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap (laten) uitvoeren, doch wij behouden ons het recht voor wijzigingen in het aangeboden programma of dienst aan te brengen.

Artikel 13: Deelnemers
Ingeval het aantal deelnemers voor een te geven programma onder het door ons gestelde minimum aantal ligt, zijn wij gerechtigd het programma af te gelasten. In zodanig geval kan opdrachtgever de mogelijkheid worden geboden de deelnemer voor een ander programma in te schrijven, bij gebreke waarvan het factuurbedrag aan opdrachtgever zal worden gecrediteerd en ingeval het factuurbedrag reeds is voldaan zal worden gerestitueerd, gelijk als ingeval opdrachtgever inschrijving voor een andere programma niet aanvaardt.

Artikel 14: Toepasselijk recht
Op al onze transacties bij uitsluiting van toepassing het Nederlands recht.

Aldus, de directie – 1 augustus 2022.

Nuconsult.nl | KvK: 37082289